Forbes: 5 strategii dla wejścia Bitcoina do mainstreamu

Forbes wyróżnił 5 strategii które zostały przyjęte przez przemysł bitcoinowy w popularyzacji Bitcoina i blockchaina w 2016 roku


Rok 2015 możemy zaliczyć do udanych jeśli chodzi o poznanie oraz oswajanie się całej społeczności FinTech z bitcoinem oraz technologiami, które za nim stoją jednak popularyzacja oraz dotarcie do zwykłego obywatela wymaga jeszcze bardzo dużo pracy. Forbes wyróżnił pięć strategii jakie powinny objąć firmy oraz instytucje, aby uświadamiać klientów by technologia ta była dostępna dla mas.

1. Bitcoin


Wiele firm odbyło reorganizację i skupiło się na rozwijaniu oprogramowania i badaniu blockchaina, jednak wciąż wiele z nich skupia się na kryptowalucie. Jedną z największych firm Bitcoinowych jest Coinbase który jest najpopularniejszym portfelem Bitcoin na świecie oraz jedną z największych giełd wymiany walut. Biznesy opierające się o tę strategię tłumaczą swoją decyzję tym, że w niedalekiej przyszłości najpopularniejszym oraz najczęściej używanym blockchainem będzie ten Bitoinowy i nie będzie możliwym utrzymać sieci bez ludzi inwestujących w bitcoin oraz spekulujących na jego cenie.

2. Fintech


Ta grupa firm zdecydowała się na używanie bitcoinowego blockchaina bez kładzenia większego nacisku na informowanie swoich klientów o wykorzystywanej przez nich technologii. Przykładami takich startupów są Abra, Circle czy Uphold. Owocem ich prac są efektywne oraz konkurencyjne cenowo serwisy finansowe bazujące na blockchainie skupiające się na klientach którzy nie koniecznie są entuzjastami Bitcoin jednak poszukują korzyści w funkcjonalności sieci peer-to-peer takich jak płatności czy biznesów chcących zmniejszyć koszta międzynarodowych płatności B2b.

3. Przedsiębiorstwa


Firmy oraz instytucje skupione na modelu biznesowym bazującym na rozwiązaniach blockchain. Zdecydowali się przenieść do formy cyfrowej istniejące już aktywa finansowe takie jak waluty FIAT czy akcje firm, aby umożliwić szybszą, bezpieczniejszą, praktyczniejszą oraz tańszą ich obsługę za pośrednictwem jednego aktywa-Bitcoina. Liderem tej grupy jest Chain.com

4. Konsorcjum


Ta strategia charakteryzuje się współpracą szeregu instytucji finansowych, aby mogły się one dzielić swoimi badaniami oraz zmaksymalizować rozwiązania i korzyści płynące z tej technologii. R3CEV jest najbardziej obiecującym projektem. Na chwilę obecną zrzesza ponad 42 największe światowe banki które pracują nad stworzeniem swojej wersji blockchaina umożliwającą międzybankową komunikację oraz handel czy też budowanie na nim komercyjnych aplikacji. Dzięki takiej współpracy oraz wolnej wymianie pomysłów znacznie zwiększy się efektywność oraz znacznie przyspieszy cały proces tworzenia.

5. Infrastruktura


Specjalna strategia która nie może być postrzegana jako model biznesowy. Są to projekty non-profit oferujące nowe rozwiązania lub ulepszanie istniejących. Jedną z takich inicjatyw jest Ethereum, które tworzy zupełnie nowy blockchain w pełni programowalny oraz funkcjonalny. Należ również zauważyć, że programiści oraz przedsiębiorcy wspierający takie projekty są statystycznie dłużej w społeczności i tworzą całą infrastrukture na które budowane są dane usługi.

Czeka nas jeszcze bardzo dużo pracy nad edukacją zarówno przedsiębiorców czy rządów jak i zwykłych ludzi na temat Bitcoina oraz jakie korzyści może przynieść ta technologia. Na łamach Coinformacje był już ten temat poruszany i jedna z hipotez została zaprezentowana w artykule: http://www.coinformacje.pl/2015/07/11/sposob-na-wejscie-bitcoin-do-mainstreamu/

About The Author

if you are the smartest person in the room you are in the wrong room. Blockchain skaluje zaufanie, zróbmy z tym coś fajnego.

Related posts

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *